Pagina's

donderdag 13 juni 2013

Dr van der Hoog reinigings producten.

 

Toen ik een poosje terug de oogreiniger van Dr van der Hoog uitprobeerde was ik daar erg over te spreken. Ik besloot hem opnieuw te kopen, samen met een face wash en een maskertje en deze voor jullie te testen.
Lees maar snel verder voor mijn conclusie...



Dit zijn de producten die ik ga testen. De Purity face wash, een Hypo sensitive kalmerend maskertje en de Purity 2 fasen oog en lip reinigingslotion.
Ik vind de producten er mooi uitzien. De verpakking is stijlvol basic. Helemaal in de style van Dr van der Hoog.

 
We beginnen bij de oog en lip reiniger.
Het is een milde zeepvrije reiniger die geschikt is voor alle huid  typen.
Hij belooft makkelijk en intensief alle waterproof make-up te verwijderen en mild te zijn voor de gevoelige huid rondom de ogen.
Dat klinkt goed.
 


De ingrediënten:
Ziet er goed uit. Ik zie geen irriterende bestanddelen.

Een paar ingrediënten er uit gepikt voor een korte uitleg.
  • isohexadecane heeft een zachte romige textuur die de huid zacht en glad maakt zonder een vettig laagje achter te laten. Ook werkt het reinigend.
  • Glyserin heeft de eigenschap vocht aan te trekken en in cosmetica zorgt dat voor een gehydrateerde huid.

En dan natuurlijk waar het om gaat... Hoe werkt hij en hoe bevalt hij.
Het is een 2 fase reiniger. Je mengt de 2 componenten door elkaar door goed te schudden en doet een beetje op een watje. Daarmee strijk je dan zachtjes over je ogen om de make-up te verwijderen.
Ik vind hem super fijn werken. Zonder te boenen kan ik makkelijk de make up van mijn ogen verwijderen. Mijn ogen voelen niet geïrriteerd na het reinigen.

Zoals ik eerder al aangaf heb ik hem opnieuw gekocht omdat ik hem heel fijn vond. Dat zegt natuurlijk al genoeg.

De reiniger kost € 7,49 en is onder anderen bij de Etos te koop. Voor een goede reiniger vind ik dat niet erg duur. Maar het is ook niet heel goedkoop.


Na het reinigen van mijn Make up was ik mijn gezicht met een face wash.


( sorry voor de lichtvlek in de foto, op het gebied van fotograferen kan ik nog een hele hoop leren;-) )

Ook deze face wash is zeepvrij en mild voor de huid. Geschikt voor alle huidtypes.
Hij belooft onzuiverheden te verwijderen en tot diep in de poriën te reinigen met als resultaat een frisse zachte en mooi egale teint. Ik ben benieuwd!

De ingrediënten zien er goed uit. Er zit wel een beetje parfum in, wat een irriterende werking kan hebben, maar het is het laatste ingrediënt op het lijstje dus dat betekend dat er heel weinig van in zit en dus kan het geen kwaad.


Hier zie je de face wash op mijn hand. Met een klein beetje water gaat het fijn schuimen.

Na het gebruik voelt mijn gezicht lekker zacht en schoon aan zonder trekkerig te zijn. Het geeft niet het bekende "squeeky clean" gevoel en dat is erg fijn. Dat betekend dat het niet de natuurlijke vetten in mijn huid weghaalt.
Ik vind de face wash heel fijn en ga deze zeker vaker gebruiken.

Hij kost € 7,49 en is onder andere bij Etos te koop. Hier geld het zelfde als voor de oog make up reiniger. Het is niet heel duur maar ook niet super low budget.


Ik vind de verpakking van dit maskertje super handig. Tenminste..... Als het ook een beetje werkt en je het goed kunt schoonmaken. Daarover later meer.

Bijna iedereen kent de Dr van de Hoog maskertjes in de per stuk verpakking en heeft er wel eens eentje van geprobeerd. Zo ook ik en ik vond ze altijd wel erg fijn werken. Maar toen ik deze bij de Etos in het schap zag liggen wilde ik hem graag uitproberen. Ik koos voor een maskertje voor een gevoelige huid, omdat ik de laatste tijd een beetje gevoelige plekjes heb op mijn huid.


Fijne ingrediënten zitten er in dit masker. Geen irriterende stoffen.

Kaolin is een fijne klei in die absorberend werkt en gifstoffen en oneffenheden uit de huid trekt.


Het maskertje op mijn huid. ( Ik kan niet geloven dat ik dit online zet overigens.... haha )
Het masker voelt fijn aan op mijn huid.


En dan even over het kwastje. Ik vind het wel prettig eigenlijk. je kunt het kwastje draaien zodat de verpakking open of dicht gaat. Het kwastje is gelukkig heel zacht. na gebruik kun je de kwast weer dicht draaien en daarna gemakkelijk schoonmaken.
Normaal breng ik mijn maskers aan met een foundation kwast aan maar dat is bij deze niet nodig.

Na het afspoelen van het masker voelde mijn huid lekker zacht en gevoed aan.

Het masker kost € 9,95 en is onder andere bij Etos te koop. Er zit 50 ml in de verpakking het is dus iets goedkoper dan losse zakjes kopen van Dr van der Hoog, die zijn namelijk € 2,35 voor 10 ml.

Ik ben heel tevreden over deze producten van Dr van der Hoog en kan ze zeker aanraden.

Groetjes Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een berichtje achter laat.
Groetjes Annamarie.