Pagina's

zondag 15 september 2013

Kids en Beauty fun

 
Ik heb een geweldige dochter, ze heet Amber en is net als ik dol op Beautyproducten.
Met het verstand van een klein meisje maakt ze soms de grappigste opmerkingen.
Omdat ze afgelopen week 6 jaar is geworden leek het mij leuk er een paar met jullie te delen ter ere van haar verjaardag die we vandaag vieren.

Rapunzel parfum:
Van Sinterklaas kreeg ze afgelopen jaar een parfum flesje van Rapunzel. Op het flesje staat een mooi plaatje van het lange haar van Rapunzel en Amber trok gelijk de logische conclusie: "Dit is een spuitje om mijn haar te laten groeien".  
Elke avond sprayt ze het op haar haar en haar haar is echt gegroeid sinds December vorig jaar.... "Het werkt echt mama" zei ze laatst nog tegen me, "Want mijn haar is nu bijna tot aan mijn billen...."
 
Bruin worden:
Net als heel veel kinderen vond Amber zonnebrand crème altijd maar vervelend.
Tot ze naar school ging en bruin worden ineens belangrijk werd. (oh boy het begint al als ze 4 worden.) Tot mijn grote blijdschap riep ze ineens, "Mama, ik MOET zonnecrème op want ik wil poepie bruin worden en van zonnecrème wordt je heel bruin toch mama...."
Ja hoor lieverd, ik zal lekker veel op smeren voor je....


Muggenbulten:
Dat Meisjes van 5 het heel belangrijk vinden om mooi te zijn wist ik al, maar hoe belangrijk ontdekte ik nadat ze op een nacht een flinke muggen invasie had doorstaan.
Met rood gevlekte armen en benen was ze troosteloos aan het huilen: "Mama ik ben nu zo lelijk, ik word vast nooit meer mooi" snik snik.

Wie mooi wil zijn moet....
Dat zeg ik wel eens voor de grap tegen mijn dochter als ik haar haren moet ontklitten of iets dergelijks.
Toen Amber mij een keertje bekeek toen ik mijn bovenlip aan het harsen was, wat ik duidelijk geen lekker gevoel vind... Riep ze: "Mama jij hoeft geen pijn te lijden om mooi te zijn. Jij bent al mooi genoeg." Awh...


Tandpasta snoep:
Amber houd niet van tandenpoetsen... Dat bleek vooral toen ze in de supermarkt bij het kauwgom schap bleef staan en een pakje kinderkauwgom met een grote afbeelding van een tand er op pakte en in het mandje gooide.
"Kijk mama, als jij deze koopt hoef ik nooit meer mijn tanden te poetsen. Dit is tandpasta snoep."

Ook over tandpasta. Bij ons om de hoek zit een ijssalon en regelmatig als het mooi weer is halen we daar een ijsje.
Uiteraard wil Amber altijd een likje van mijn smaken proeven en toen ze een likje van mijn After eight ijsje nam riep ze: "Bah dat is tandpasta ijs!!"
 
 
 Prikkelstruiken!
Toen Amber 2,5 jaar oud was begon haar liefde voor Dora the Explorer. Eindeloos kon ze die filmpjes bekijken. Dora beleefd altijd spannende avonturen zoals het krokodillenleer oversteken of wandelen door prikkelstruiken...
Toen ze op een zomer dag bij mij op schoot een filmpje zat te kijken riep ze opeens: "Mama, jij hebt prikkelstruiken" Doelend op mijn benen die ik 2 dagen geleden had geschoren... Oeps...

Piranha's
"Mama, als ik groot ben kunnen wij dan ook eens samen naar een plek gaan waar je met je voeten in een bak met piranha's kan zitten?"
(fish spa)
 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.
Groetjes Annamarie.

 

19 opmerkingen:

  1. Haha leuk he hoe kinderen denken, kinderlogica ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahwww wat een super lief dochtertje heb je! Al die uitspraken zijn ook echt zo schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post, geweldig hoe kinderen denken eh :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, zo leuk om te lezen en te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk om te lezen! En alsnog gefeliciteerd met je lieve dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel leuk om dit te lezen en om te zien echt vet cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahah, oh heerlijk hé al die opmerkingen! Mijn dochter kan er ook wat van. Soms vraag je je af waar ze het vandaan halen.

    Alsnog gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaaww wat een geweldige opmerkingen ook! En nog gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schatje en wat super leuk om te lezen, ook heel leuk om de kinderlogica te zien, tandpasta snoep en parfum voor lange haren, prachtig!! en wat super lief dat jij geen pijn hoeft te lijden, jij bent al mooi genoeg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om te lezen! Ook fijn dat je deze uitspraken bijhoudt, altijd leuk om later zelf eens terug te lezen en ook zodat zij deze later eens kan lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige dochter heb je en inderdaad die meiden kunnen echt de meest grappige opmerkingen maken. Erg leuk om te lezen en ook herkenbaar. Leuk ook om die quotes te bewaren. Mijn dochter van 4 zei laatst: ik ga lekker make-uppen daar moest ik ook zo om lachen en zet de spiegel neer en gaat los met haar speelgoed make-up .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuk artikel, heb erg gelachen om bepaalde uitspraken van je dochter. Ik heb zelf een zoon (10 jr) die mij ook vaak genoeg verstelt laat staan met alles wat hij zegt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achter laat.
Groetjes Annamarie.