Pagina's

zondag 9 juni 2013

Knijpp doucheolie Amandel Argan.

 
 

Ik ben echt enorm dol op doucheolie! Mijn huid wordt daar altijd zo blij van.
Dus deze doucheolie van Knijp met 70% oliën wilde ik zeker even uittesten.


 
 
 
Deze doucheolie kost €5,49 euro wat ik niet heel duur vind voor een fijn douche product.
Hij bevat onder andere Amandel en Argan olie (Argan olie komt uit Marokko en is een soort wondermiddeltje voor je huid en je haar.) 
 
 
 

 
Knijpp belooft de huid te voeden, verzorgen, hydrateren en te herstellen. Klinkt goed! Dat is precies wat ik zoek in een doucheproduct. De vraag is natuurlijk in hoeverre hij het waarmaakt....
Ook zitten er geen conserveermiddelen en minerale oliën in wat ik ook een pluspunt vind.
Sinds kort is het verboden om in Europa de ingrediënten van cosmetica op dieren te testen, maar het is fijn om te lezen dat knijpp tegen dierproeven is.
 
 
Zoals je kunt zien zitten er veel oliën in:
Zonnebloemolie, castorolie, amandelolie, arganolie, patchoeli olie. Tezamen hebben ze een reinigende en verzorgende werking. amandel en argan olie bevatten veel vitaminen waaronder vooral vitamine E, die een geweldige werking heeft op de huid.
 
Er zit wel een sulfaat en parfum in. sulfaten zijn krachtige reinigers die je huid kunnen uitdrogen. Maar MIPA Laureth sulfaat is een minder krachtige reiniger dan sls of sles dus dat is mooi.
 
Al met al ziet de lijst er erg goed uit. Ik ben enthousiast
 
 
De doucheolie is een lekkere olieachtige substantie, gelig van kleur. Als je het uitsmeert word het melkachtig.
Ik vind de doucheolie best lekker ruiken maar ook weer niet mega bijzonder. Gewoon een redelijk neutrale geur.
 
Na het douchen voelt mijn huid heerlijk zacht en gehydrateerd aan.
Ik vind het een heerlijk product! Zeker een aanrader om een keer te proberen!
 
Groetjes Anna
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een berichtje achter laat.
Groetjes Annamarie.